Mundiales Snowboard FIS La Molina 2011

El austriaco Karl y la rusa Zavarzina, ganan el PGS de los Mundiales Snowboard FIS La Molina 2011 en España
Mundiales Snowboard FIS La Molina 2011

La Molina (Cerdanya), 19 Enero 2011

La primera de las dos modalidades del Snowboard consideradas alpinas, por cuanto los participantes también utilizan botas duras para competir en bajadas que recuerdan a los esquiadores, se celebró en La Molina con climatología diferente a la de días previos: menos sol y más viento. Eso no fue impedimento para que los especialistas en Paralelo Gigante ofreciesen otro de los espectáculos más atractivos de estos Mundiales Snowboard FIS La Molina 2011.

La pista del Pedró, ubicada también en la zona del Snowpark Alabaus, con una longitud de 500 metros y un desnivel de 140, vio el triunfo del austriaco Benjamin Karl y de la rusa Alena Zavarzina. Ninguna sorpresa en el bando masculino, por cuanto Karl es el actual subcampeón olímpico y vencedor de la Copa del Mundo de 2010, pero sí en el femenino, ya que Zavarzina no contaba entre las favoritas. Para que ambos alcanzasen el éxito tuvieron que ganar una larga serie de eliminatorias que exigen del rider velocidad, fuerza y resistencia. Y ello porque el sistema de competición en el PGS es largo y complejo. Primero hay una prueba por tiempos, en la que se clasifican los 16 hombres y las 16 mujeres más rápidos, que pasan a las mangas eliminatorias dependiendo del tiempo empleado. A partir de entonces, se compite en enfrentamientos de uno-contra-uno entre los mejores y los peores, hasta completarse octavos, cuartos, semifinales y final. Hay dos trazados marcados (manga roja y manga azul) y cada corredor realiza una bajada sobre cada trazado, enfrentándose en paralelo a su contrincante y sumándose los cronos.

En la competición masculina, aspirando todos a heredar el trono del campeón de hace dos años, el canadiense Jasey Jay Anderson (ya retirado), se alineaban de salida el doble campeón olímpico de 2002 y 2006, el suizo Philipp Schoch; los medallistas de plata y bronce en Corea hace dos años, el francés Sylvain Dufour y el canadiense Matthew Morison y el campeón de la pasada Copa del Mundo y líder de la actual, el austriaco Benjamin Karl, secundado por su compatriota Andreas Prommegger. Pero Morison fue descalificado, Prommeger no pasó las eliminatorias y Dufour cayó en octavos. Así que Karl hizo valer su papel de máximo favorito en la final. Campeón del Mundo de Slalom Paralelo (PSL) en Corea 2009, hoy ha sumado su primer título PGS derrotando en la final al esloveno Rok Marguc. El italiano Roland Fischnaller completó el podio con el bronce.

Estoy muy feliz. Me divertí mucho en todas las carreras. Es increíble ser campeón del mundo otra vez, comentó Karl. Espero volver a conseguirlo en el PSL. Se trata del sexto título para Austria en el PGS, una disciplina que domina desde hace tiempo con los campeones Siegfried Grabner (2003), Manuela Riegler (2005), Heidi Neururer (2007) y Marion Kreiner (2009).

Campeona sorpresa

También en categoría femenina estaban en liza las mejores del mundo. Entre las favoritas, la campeona olímpica, la holandesa Nicolien Sauerbreij; la subcampeona en Vancouver, la rusa Ekaterina Ilyukhina; la campeona mundial de PSL la suiza Fraenzi Maegert-Kohli; la campeona de 2007, la rusa Ekaterina Tudegesheva y un largo etcétera. Pero, como en el lado masculino, algunas cayeron pronto. Sauerbreij en octavos, ante Tudegesheva, y ésta ante la alemana Amelie Kober, subcampeona olímpica en 2006.

Zavarzina, de 21 años y nacida en Novosibirsk, impresionó derrotando en cuartos de final a Maegert-Kohli y, ya en la final, a la veterana austriaca Claudia Riegler. Con su oro, Zavi se suma a una larga tradición de medallas de sus compatriotas en PGS. En la batalla por la tercera plaza, otra austriaca, Doris Guenther, se hizo con el bronce al superar por apenas 4 centésimas a la subcampeona olímpica de 2006, la alemana Amelie Kober.

Es imposible estar más contenta de lo que estoy. Ni en sueños esperaba ganar el oro en unos Mundiales. Hasta ahora sólo había logrado una victoria en Copa del Mundo, así que estoy radiante, comentó Zavarzina. En aquella ocasión tuve que celebrarlo tomando té, porque al día siguiente tenía otra prueba. Pero aquí, espero celebrarlo mañana por todo lo alto en La Molina Space.

——————————-

Laustríac Karl i la russa Zavarzina, gegants de bota dura en guanyar el PGS dels Mundials Snowboard FIS La Molina 2011

Les terceres medalles dor dels IX Mundials Snowboard FIS La Molina 2011 han coronat a lestació ceretana als millors especialistes en el Paral.lel Gegant (PGS), la prova més alpina de les sis que componen el programa competitiu. Si dimarts els reis en el snowboard cros (SBX) havien sigut un australi i una nord-americana, avui els del PGS han estat laustríac Benjamin Karl i de la russa Alena Zavarzina. Dem es disputar un altre podi amb les dues finals del Half Pipe (HP), que avui va disputar les seves sries classificatries.

La Molina (Cerdanya), 19 gener 2011

La primera de les dues modalitats del Snowboard considerades alpines, ja que els participants també utilitzen botes dures per competir en baixades que recorden als esquiadors, es va celebrar a La Molina amb climatologia diferent a la de dies previs: menys sol i més vent. Aix no va ser impediment perqu els especialistes en Paral.lel Gegant oferissin un altre dels espectacles més atractius daquests Mundials Snowboard FIS La Molina 2011.

La pista del Pedró, situada també a la zona del Snowpark Alabaus, amb una longitud de 500 metres i un desnivell de 140, va veure el triomf de laustríac Benjamin Karl i de la russa Alena Zavarzina. Cap sorpresa en el bndol masculí, ja que Karl és lactual subcampió olímpic i guanyador de la Copa del Món de 2010, per sí en el femení, ja que Zavarzina no comptava entre les favorites. Perqu tots dos aconseguissin lxit van haver de guanyar una llarga srie deliminatries que exigeixen del rider velocitat, fora i resistncia. I aix perqu el sistema de competició en el PGS és llarg i complex. Primer hi ha una prova per temps, en qu es classifiquen els 16 homes i les 16 dones més rpids, que passen a les mnigues eliminatries depenent del temps emprat. A partir de daquí, es competeix en enfrontaments dun-contra-un entre els millors i els pitjors, fins completar vuitens, quarts, semifinals i final. Hi ha dos traats marcats (mniga vermella i mniga blava) i cada corredor realitza una baixada sobre cada traat, enfrontant-se en parallel a la seva contrincant i sumant els cronos.

En la competició masculina, aspirant tots a heretar el tron del campió de fa dos anys, el canadenc Jasey Jay Anderson (ja retirat), salineaven de sortida el doble campió olímpic de 2002 i 2006, el suís Philipp Schoch, els medallistes de plata i bronze a Corea fa dos anys, el francs Sylvain Dufour i el canadenc Matthew Morison i el campió de la passada Copa del Món i líder de lactual, laustríac Benjamin Karl, secundat pel seu compatriota Andreas Prommegger. Per Morison va ser desqualificat, Prommeger no va passar les eliminatries i Dufour va caure en vuitens. Així que Karl va fer valer el seu paper de mxim favorit a la final. Campió del Món dEsllom Paral.lel (PSL) a Corea 2009, avui ha sumat el seu primer títol PGS derrotant en la final a leslov Rok Marguc. Litali Roland Fischnaller completar el podi amb el bronze.

«Estic molt feli. Em vaig divertir molt en totes les carreres. és increble ser campió del món una altra vegada «, va comentar Karl. «Espero tornar a aconseguir-ho en el PSL». Es tracta del sis títol per ustria al PGS, una disciplina que domina des de fa temps amb els campions Siegfried Grabner (2003), Manuela Riegler (2005), Heidi Neururer (2007) i Marion Kreiner (2009).

Campiona sorpresa

També en categoria femenina estaven en competició les millors del món. Entre les favorites, la campiona olímpica, lholandesa Nicoli Sauerbreij, la subcampiona a Vancouver, la russa Ekaterina Ilyukhina, la campiona mundial vigent, la sussa Fraenzi Maegert-Kohli, la campiona del 2007, la russa Ekaterina Tudegesheva i un llarg etctera. Per, com en el costat masculí, algunes van caure aviat. Sauerbreij a vuitens, davant Tudegesheva, i aquesta davant lalemanya Amelie Kober, subcampiona olímpica el 2006.

Zavarzina, de 21 anys i nascuda a Novosibirsk, va impressionar derrotant a quarts de final a lanterior campiona mundial i, ja en la final, a la veterana austríaca Claudia Riegler. Amb el seu or, Zavi se suma a una llarga tradició de medalles dels seus compatriotes en PGS. En la batalla per la tercera plaa, una altra austríaca, Doris Guenther, es va fer amb el bronze en superar per només 4 / 100 a la subcampiona olímpica de 2006, lalemanya Amelie Kober.

«és impossible estar més contenta del que estic. Ni en somnis esperava guanyar lor en uns Mundials. Fins ara només havia aconseguit una victria en Copa del Món, així que estic radiant», va comentar Zavarzina. «En aquella ocasió vaig haver de celebrar prenent te, perqu lendem tenia una altra prova. Per aquí, espero celebrar dem amb tots els luxes a la Molina Space».

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *